Radyo Amatörü TELSiZCiLER için bir site
Ana Sayfa => Bir sorum var! *** => Konuyu başlatan: TA3IHD - 29 Nisan 2019, 12:28:04
-
Arkadaşlar, Alibaba.com dan nadıl alışveriş yapılıyor.
Mesela ad9850 almak için, sayfada ad9850 nin altında 30.00- 67.00 yazıyor.
Satın almayı tıklıyorum, 5 yazıyorum kabul etmiyor, 10 yazıyorum kabul ediyor. Net bir fiyat yazmıyor. Nasıl şeydir bu?
-
Dündar bey merhaba,
Alibaba genelde toptan satıcılarla çalışıyor, satıcı ile irtibat kurmanız lazım. Aliexpress ten alışveriş yapabilirsiniz. Kolay gelsin. 73.
Osman
-
Orada yazan 30-67 adet arasi alirsan su kadar demek
yani minimum 30 adet.
-
Şöyle bir inceledim, mesela 2sc1971 baktım, 0.600- 30.00- bu teklif edebileceğiniz pazarlık fiyat aralığı. Açık artırma gibi.
Min. sipariş 1adet diyor, 10-20-100 adet diyor.
Ancak satıcı ile pazarlık kısmı var. Siz teklif yazıyorsunuz, sistem yazdıpınız teklifi kabul ettiğinde alım işi gerçekleşiyor.
Fakat sanırım kredi kartı yok pay pall var.
Gerçi aliexpress den alışveriş yapıyorum, ancak Alibaba da oldukça çok malzeme var.
-
Aliexpress in de pay pall ödemesine geçtiğini yeni duydum. Alipay kullanıyorum. Daha dün alışveriş yaptım.
Pay pall işi kesinleşirse, Aliexpress in Türkiye ile alışverişi biter. 73
-
Sayın: TA5AE
Bahsedilen bilgi Alibaba ile ilgili "paypal meselesi" mesaj başlığı da zaten Alibaba.com üzerinedir...
Sizin bahsettiğiniz "aliexpress" ikisi birbirine organik olarak bağlı olsada ayrı satış platformlarıdır.
******
Aliexpress in de pay pall ödemesine geçtiğini yeni duydum. Alipay kullanıyorum. Daha dün alışveriş yaptım.
Pay pall işi kesinleşirse, Aliexpress in Türkiye ile alışverişi biter. 73
-
Ben de sonradan anladım.
Ama bugünlerde 2 aya yakındır beklediğim ve süre bitimleri gelen, 10 ayrı satıcıdan siparişlerim gelmedi. Bir tanesi için dispute açtım. Diğerlerine süre uzatımına gittim. 2 si takipli (Henüz Türkiye girişi bile yok) .Umudum da kalmadı. Hiç böyle olmadı şimdiye kadar.
Facebookta bugün okudum.Bir delikanlıya dispute para iadesini, satıcı pay pall ile ödemek istemiş ve benim de aklım karıştı işte. İyi geceler. 73
-
Konuyu yani mesajın özünü değiştiriyor muyum diye çekinerek yazsamda bazı yanlış anlaşılanları düzeltme adınadır;
"Facebookta bugün okudum.Bir delikanlıya dispute para iadesini, satıcı pay pall ile ödemek istemiş "
üfürmüşler olamaz......
*-* Malzemeye siz teslim aldım demeden satıcıya para "aliexpress tarafından" aktarılmaz.
*-* "Dispute" (Anlaşmazlık) seçeneği alıcı için garanti yoldur ki burada hakim daima Aliexpress dir.
*-* Siz "Open Dispute" yi aktif ederseniz satıcı inceler kendince kabul etmiyorum der yada demez derse Aliexpress devreye girer ve onun gözetiminde incelenir ve Anlaşmazlık sonuçlanır.
*-* Anlaşmazlık (dispute) sonuçlanır derken ne istiyorsanız makul mantıklı (zaten seçenekler sabittir) alıcı tarafından genelde para iadesi istenir.
*-* Anlaşmazlık (dispute) nin akış işlem statüleri vardır "Refund progress" statüsüne geldimi paranız siparişiniz sırasında ne şeklilde ödeme yaptıysanız oraya iade edilir.
Onlarca "Anlaşmazlık (dispute)" açtım ve çok şükür iade kısmını kazasız belasız gördüm.
Alıcı doğru-dürüst ise Aliexpress daima alıcıdan yana ........ (yahu sanki bu da çinlilerin reklamı gibi oldu)
-
Arkadaşlar hem nihai tüketiciye yönelik Aliexpress.com'dan hem de ticari alıcıya yönelik Alibaba.com'dan sürekli olarak alışveriş yapıyorum ve ödemelerimi Alibaba güvencesi (escrow) altında sanal kredi kartı ile yapıyorum. 10 gün ile 3 ay arasında beklemek şartıyla şimdiye kadar gelmeyen ürünüm olmadı, aşırı gecikmede açtığım çok çok az dispute hep olumlu sonuçlandı, ürünler gecikmeli de olsa bir türlü elime geçti ama asla para iadesi isteyerek Alibaba nezdinde olumsuz puan toplamadım.
Aliexress tek tıkla sipariş kabul ediyor, kullanımı basit ama Alibaba'da sizin bir talep göndermeniz ve teklif istemeniz gerekli, ilgili firmadan her malzemeden en az 10 adet sipariş vermek üzere (duruma göre bazen 100) uzun bir liste yapıp teklif istiyorum, gelen teklifi nakliye şartlarına göre değerlendirip gerekirse değiştirip tekrar teklif istiyorum, gerekirse bu işlem devam ediyor ve sonra sipariş veriyorum. Elektronik malzeme (SMD v.s.) alımında genelde Aramex Hong Kong Courier ile istiyorum ve nakliyeyi internetten takip ediyorum. Örnek bir teklifin baş kısmını gönderiyorum.
Genelde üç kuruş fazla verip her ikisinde de yüksek puanlı ve düzgün ticari yazışma yapan satıcıları tercih ediyorum ve pahalı cihazlarda TNT, DHL v.s. gibi kaliteli bir kargo firması talep ediyorum, Aliexpress'deki kargo dahil çok ucuz mallarda takipsiz istediğim de oluyor. Ebay.com, ebay.de, ebay.co.uk v.s. firmalarından yaptığım alışverişlerimde yurtdışındaki hesabıma/kartıma bağlı PayPal kullanıyorum, ürünler her zaman takipli geliyor.
-
Ben de verdiğim son üç siparişi de alamadım. Aldıklarım takipsiz ürünlerdi. Şimdiye kadar böyle bir şey olmamıştı, geç de olsa gelmişti. Satıcıların karnesi güzel bence bizim burada sıkıntılar var. Adamlar hemen anlaşmazlık sonucunda iadelerini yaptı... galiba artık zarf içinde ufak tefek şeyler de alamayacağız. Kasa boşaldı galiba her taraftan vergiler gelmeye başladı..
-
Aliexpresten defalarca alışveriş yaptım hiç sorun yaşamamıştım ama son 2 aydır 3 adet takip numarasız paketim uzun beklemelere rağmen gelmedi ve satıcı para iadesi yaptı. Maalesef beklediğim takip numarasız son teslim günü yaklaşan 4 ürünüm daha var onlardanda endişe ediyorum. Takip numarası olan paketlerde sorun çıkmadı şuana kadar. Bizim topraklara girince bir usulsüzlük yapılıyor diye düşünmeye başladım. (Son iki aydır)
-
Konuyu yani mesajın özünü değiştiriyor muyum diye çekinerek yazsamda bazı yanlış anlaşılanları düzeltme adınadır;
"Facebookta bugün okudum.Bir delikanlıya dispute para iadesini, satıcı pay pall ile ödemek istemiş "
üfürmüşler olamaz......
*-* Malzemeye siz teslim aldım demeden satıcıya para "aliexpress tarafından" aktarılmaz.
*-* "Dispute" (Anlaşmazlık) seçeneği alıcı için garanti yoldur ki burada hakim daima Aliexpress dir.
*-* Siz "Open Dispute" yi aktif ederseniz satıcı inceler kendince kabul etmiyorum der yada demez derse Aliexpress devreye girer ve onun gözetiminde incelenir ve Anlaşmazlık sonuçlanır.
*-* Anlaşmazlık (dispute) sonuçlanır derken ne istiyorsanız makul mantıklı (zaten seçenekler sabittir) alıcı tarafından genelde para iadesi istenir.
*-* Anlaşmazlık (dispute) nin akış işlem statüleri vardır "Refund progress" statüsüne geldimi paranız siparişiniz sırasında ne şeklilde ödeme yaptıysanız oraya iade edilir.
Onlarca "Anlaşmazlık (dispute)" açtım ve çok şükür iade kısmını kazasız belasız gördüm.
Alıcı doğru-dürüst ise Aliexpress daima alıcıdan yana ........ (yahu sanki bu da çinlilerin reklamı gibi oldu)
Aynen öyle. 2-3 senedir alışveriş yapıyorum ve bu Aliexpreste satıcı daima haksız müşteri hep haklı dispute (Anlaşmazlık) durumunda. Para iadesi konusunda tam tekmil çalışıyorlar hatta dolar iki-üç gün sonra çıkınca fazla para yadesi aldığımda oldu örneğin satıcının birisi 100UH bobin yerine 27UH göndermişti. Bir telefon hoparlörü için kapak çizik dedim ve yan sanayi dedim parasını yade ettiler hemen. Bir diğer satıcıdan 5-6 ay sonra telefon anakartından iyi sonuç alamayınca dayanamadım ve tartışmaya girdim satıcı yönetimden korkuyor belli daha 2 anakart gönderdi işim olana kadar uğraştı. Gelmeyen siparişim hiç olmadı. Sorun çıkarsa bence yerel dağıtım şirketlerindeki kargaşadan veya takipsiz olanlarda kapının önünden birisi almasındandır- dağıtıcı habersiz bırakıp gidiyor. Ebay-PayPal neden satışları durdu geçen sene burada konuşulmuştu. Aynı şekilde yollarımızı pislersek yani kimileri malı alıpta ona ramen disputa geçerse para yadesi için Aliexpreste biraz göz yumup sonra PayPala geçebilir bahane olsun diye. Kredi notu gibi Alıcı notu oluşturuluyor olabilir bilemeyiz. Sitede sorun yok çok iyi çalışıyor.
-
Alıcı notu.
Buna nereden bakıyoruz? Kendi Profilimizden mi?
-
Mesaj merkezi kutusunda geçmiş silinmiyor para iadesi durumunda hakem heyetine referans olabilir. Usulü vardır bilemeyiz. A2 çıkıyor benim profilden sipariş verince.
-
Konuyu yeni gördüm bir kaçşey bende ekleyeyim Aliexpres sonzamanlarda gevşedi bazı mazemeler gelir gelmez gecikir aliexpres el degiştirdi diye duyum aldım..
-
Yaklaşık 3 yıldır EBAY a girmiyordum dün biraz araştırdım ebay paypal ile anlaşmasını bozmuş ebay hollanda ayden frması ile artık ödemeleri kabul ediyor sanırım ebay a yeniden üyelik yaptım paypalı gerçekten kabul etmiyor kendi bünyesinde kart bilgilerini istiyor deneme amaçlı 1 dolarlık bir ürün aldım ebay dan
-
Nasıl yani? Ebay a üyelik açıyorsun ve (örneğin internet alışverişine açık woldcard ) sanal kart ile ürünü alıyorsun. Tüm ayrıntı bu kadarmı?
-
[/quote]Yaklaşık 3 yıldır EBAY a girmiyordum dün biraz araştırdım ebay paypal ile anlaşmasını bozmuş ebay hollanda ayden frması ile artık ödemeleri kabul ediyor sanırım ebay a yeniden üyelik yaptım paypalı gerçekten kabul etmiyor kendi bünyesinde kart bilgilerini istiyor deneme amaçlı 1 dolarlık bir ürün aldım ebay dan
https://www.adyen.com a deneme hesabı açayım dedim.Ülke Listesinde Türkiye yok. Siz nasıl gerçekten geçerli bir adyen-pay hesabı açtınız?
Bir de ücretlendirmeyi tam anlayamadım.
73
-
takip
-
Ebay.com, ebay.de, ebay.co.uk v.s. firmalarından yaptığım alışverişlerimde yurtdışındaki hesabıma/kartıma bağlı PayPal kullanıyorum, ürünler her zaman takipli geliyor.
Ercan bey anlaşılan Ebaydan alışverişlerde yurtdışı ikamet adresi ve Türkiye gönderi alıcı adresi farklı olabiliyor ve sorun degil. Sormak istediğim yurtdışındaki kartla alışveriş yapıldığında sms ile onay koduna gerek var mı telefona nasıl gelir? Yurtdışı banka hesabı açarken ikametgah teyidi için sabit elektrik su v.s. faturası isteniliyor mu?
-
Yüksel Bey PayPal için yurtdışında sabit bir adresiniz, banka hesabınız, kredi kartınız ve telefonunuz olması gerekli, bunları PayPal üzerinden teyit ettirdiğinizde gönderim adresinin önemi yok. Ben yılda en az 3 defa oradaki adresimde kalıyorum ve oraya da paket getirtiyorum ve zaman zaman istedikleri teyitler için SIM kartım sürekli bir telefonda takılı...
-
https://eksisozluk.com/aliexpressten-alinan-urunlerin-gelmemesi--5962311?p=45
-
valla eksisozluktekiler ne der bilemem ama
henuz benim gelmeyen hic urunum olmadi
daha cuma gunu 4 tane paketim birden geldi
ha biri mayista yola cikmisti.. epey gec geldi ama
geri kalanlar 15-25 gun cinde elime gecmis oldu
-
Aliexpres' ten mayıs ve haziranda 4 parça malzeme sipariş ettim 3 tanesi halen gelmedi 1 tanesi takipli olduğu için mi bilmiyorum 15 günde geldi. Farkında olmadan diğer 3 ürün takipsiz almışım halen ortada yoklar.
-
Tam da alışkanlık yapmıştı. Birisi halen yok. Digeri 1,2 dolar ve 10,25 tl komisyon alındı. Yorum yapmayacağım ama sıkıntılı olduğu belli son zamanlar.
-
En son alışverişimi bir yıl önce yapmıştım. Çin'den bir LC metre ve bir pic entegre progremlama cihazı siparişim 6 günde gelince inanamamıştım.
-
Sıkıntı bizim tarafta Yeni gümrük sebepli ayrıştırma ve bedel biçme işlemleri uzun sürüyor. Haliyle TR ye gelse de işleme alınmayan ürün halen nakliyede görünüyor.
Son iki ürünümü anlaşmazlık açarak sonuçlandırdım . (ücret iadesi)
Ardından ürünler geldi 2,5 -3 ay gibi şimdi ücretlerini ödemek için uğraşıyorum. Biri hiç cevap vermiyor. Diğerinden cevap bekliyorum.
Bendeki yaşananlar bu yönde "Aliexpress.com"
-
Sıkıntı bizim tarafta Yeni gümrük sebepli ayrıştırma ve bedel biçme işlemleri uzun sürüyor. Haliyle TR ye gelse de işleme alınmayan ürün halen nakliyede görünüyor.
Son iki ürünümü anlaşmazlık açarak sonuçlandırdım . (ücret iadesi)
Ardından ürünler geldi 2,5 -3 ay gibi şimdi ücretlerini ödemek için uğraşıyorum. Biri hiç cevap vermiyor. Diğerinden cevap bekliyorum.
Bendeki yaşananlar bu yönde "Aliexpress.com"
Direkt olarak aliexpress olmasa da ben de bir ilave yapayim
banggood.
İki yaklasimlari var.
Direct Turkey denen posta secenegi ile,
alljoy firmasi ile dunya dagitimi, yurtici ile turkiye dagitimi yapiliyor.
Cok hizli gonderim sagliyor.
Bir de bunun yaninda customs tariff sigortasi var.
Bulundurma (5.5 tl olan) haric herhangti bir gumruk odenmesi durumunda, size gumruk ucretini geri oduyor banggood.
Aliexpress kadar zengin secenegi olmasa da,
son aldigim iki urun aliexpress emsallerinden daha ucuzdu
-
Aynı şekilde bende satın alma koruma süresi dolan ürünlerim için anlaşmazlık açtım, satıcılar ben ürünü gönderdim şeklinde itirazlarına karşın aliexpresin alıcıdan yana sıkı politika izlemesi üzerine mecburen para iadesi yapmak zorunda kaldılar. Ürünler hâlâ gelmedi lakin bir müddet sonra geldiğinde satıcıya nasıl geri para iadesi yapacağız oda ayrı bir sorun. Yakında hiçbir firma Türkiye'ye ürün göndermiyoruz şeklinde kararlar alacaktır. Bir dönem ebay da olduğu gibi.
-
Süresinde gelmeyen siparişler için "Open Dispute" (tartışma açmak) ve bu işlem genelde hep alıcı lehine sonuçlanıyor. Siparişler geçte olsa bir süre sonra geliyor fakat biz aldığımız malın parasını vermekte sıkıntılar(satıcıya ulaşma, bazı dükkanlar kapalı oluyor, bazıları ne yapacağını bilmiyor, bazı dükkanlar ise ücret istemiyor; güle güle kullanın diyor Vs... ) yaşıyoruz.
Malum ekonomi bakanının yurtdışından gelen küçük postalara el atmasından sonra Gümrük tamamen sıkışmış ve postaları tek tek inceleyip yolluyorlar. 1-2 ay içerisinde gelen ürün 4 aydır gelmiyor.
Bence çözüm aliexpress'e eposta ile ulaşıp Türkiye'ye gönderilen siparişlerin süresinin uzatılmasını istemek. Yoksa yaptığımız Open Dispute'lar ileride Türkiye'den yapılan siparişler için olumsuz olabilir.
-
Kargo ödesin satıcının zararını. Sözleşmeye göre sorumlusu ben değilim.
-
Konu doğrudan Alibaba ile ilgili olmasa da, madem posta iletimindeki problemlere değinilmiş, gecikmeler kadar, postacıya yapılan can sıkıcı, hatta can yakıcı ödemelere ne diyorsunuz?
PTT’nin yurtdışı paketlerden aldığı “Gümrüğe Sunma Ücreti”, posta zincirindeki “Free Shipping” tahhüdününü zedelemiyor mu sizce de?
Bildiğiniz üzere, bu ekstra ücret PTT Anonim Şirketi tarafından tahsil ediliyor ve “vergi” kapsamında Ticaret Bakanlığı tarafından tahsil edilen bir meblağ değil… (https://www.ptt.gov.tr/Dokumanlar/ozel_hizmet_ucretleri02_01_2018.pdf ).
Açıklaması şu, PTT A.Ş., yurtdışından gelen “şüpheli” gördüğü paketleri, gümrüğe sevk ediyor; pakete gümrük vergileri doğsun ya da doğmasın, PTT A.Ş. bu işinden kendi hesabına gelir elde ediyor..
Posta şirketlerinin birlikte çalışma prensibini çok bilmiyorum, ancak posta ücreti ödemesi çıkış tarafında yapıldığında, alıcısına ayrıca bir ücret alınmadan ulaştırılması gerektiğini anlıyorum; “free shipping” zaten bu anlama gelmiyor mu?
Bu işi biraz şuna benzemiyor mu?
Bir otobüs firması sahibi, nakliye taahhüdü ile (ve yol ücretini peşinen tahsil ederek) aldığı yolcularını, karakol önüne çekiyor, “İçeride şüpheli tipler var, bir kontrol edin” diye ihbar ediyor.
Daha sonra yolcuların tamamına dönerek, hepsinden bir “karakola sevk” ücreti talep ediyor; ödemeyen yolcu, menziline gidemeyip otobüsten indiriliyor…
Deli Dumrul hikayesi gibi...
Posta ücreti gönderici tarafında ödenen kargolar için, PTT A.Ş.’in ayrıca bir hizmet ücreti tahakkuk ettirmesini, ahlaksızca ve hukuksuzca bulan bir ben miyim acaba?
-
Gelen cevap: '' hi dear
i am sorry you have not received the parcel yet
but we real sent it out for you
there are many factors we can't control
please just wait patiently ok?
please cancel the dispute
it is so bad for my little store'' Eylülün sonuna kadar uzatmalara devam sonra para iadesi ve üyelk iptali. Sonsuza kadar bekleyemem.
-
2 ay hareket yok. Projeler yarım kaldı.
-
dün alibabadan sipariş verdim en az limiti 1 adetti ben 2 adet aldım ( yanlız araştırma yaparken sitede bir çok satıcının aynı ürünü sattıgını ve hepsinde bu özellik yoktu dikkat ettim bu adamda gemiye hemen hazır yani stokta var yazıyordu hemen hazır olmayanlar la almak istediginizde satıcıya istek talebinde bulunmanız gerekiyor ) ve hemen al ( satısı baslat ) secenegi vardı ve aldım pay ödeme sistemi ile 40usd kredi kartımla ödedim ödeme yaparken önüme kartla ödedidigim için 1,5 usd ekstra ödemem gereken menü geldi ve 41,5 usd ödedim aynı alielspireste ki gibi satıcı bana ödemenin dogrulandıgını ürünü 4 iş günü içerisinde gönderecegini mesaj ile belirtti ( 1,5 usd yi site alıyor ) ben böyle anladım adama 40 usd ödedindi gösteriyor
-
Bismillâhirrahmânirrahîm.