Gönderen Konu: Araç için Volt-Ampermetre  (Okunma sayısı 13132 defa)

Çevrimdışı TA1DX

Araç için Volt-Ampermetre
« : 14 Ocak 2015, 11:58:29 »
Arkadaşlar, Aracımdaki iki aküye bağladığım şönt direnç sayesinde her bir aküden çekilen veya şarj akımını ve voltajını görebiliyorum.

Selamlar, Atila, TA1DX

http://www.aliexpress.com/item/Mini-2in1-DC-0-100V-100A-Red-LED-Voltage-Current-Monitor-Meter-Voltmeter-Amperemeter-With-Resistive/1949473965.html

Çevrimdışı TA2OD

Ynt: Araç için Volt-Ampermetre
« Yanıtla #1 : 14 Ocak 2015, 14:18:24 »
Güzel şeyler varmış, paylaşım için teşekkürler.
ZONGULDAK KDZ EREĞLİ DEN 73.
ta2aoz@hotmail.com
https://picasaweb.google.com/home?hl=tr
AHMET ÖZER TEL-0531 623 9066

Çevrimdışı TA3ADK

Ynt: Araç için Volt-Ampermetre
« Yanıtla #2 : 17 Ocak 2015, 06:25:30 »
Atila abi ,
  Marş anında şöntte problem olmaz mı ? Marş esnasında anlık olarak 100 amperden daha yüksek akım çekilebiliyor diye biliyorum .

Saygı ve sevgilerimle
Barış

Çevrimdışı TA1DX

Ynt: Araç için Volt-Ampermetre
« Yanıtla #3 : 17 Ocak 2015, 21:33:59 »
Hayır, ısınma bile yok şöntte..

Çevrimdışı TA2BE

Ynt: Araç için Volt-Ampermetre
« Yanıtla #4 : 22 Ocak 2015, 23:02:35 »
Marş motoru, marş üzerindeki röle ile aküye doğrudan bağlanır.Marşa basıldığında bu röle motora doğrudan akü bağlantısı sağlar. Bu nedenle marş akımı ana tesisattan geçmez. Problem olmaz.

Çevrimdışı TA1DX

Ynt: Araç için Volt-Ampermetre
« Yanıtla #5 : 23 Ocak 2015, 11:02:45 »
Merhaba kahraman Bey, Marş'a giden enerji, akünün artı kutbundan özel bir kabloyla çekilir, Doğru,  Ancak Bu şöntü, akünün eksi kutbu ile ŞASE arasına aküye SERİ bağlıyorsunuz, yani marş akımı da üzerinden geçiyor.

Selamlar, Atila

Çevrimdışı TB2NDY

Ynt: Araç için Volt-Ampermetre
« Yanıtla #6 : 23 Ocak 2015, 14:46:43 »
Selamlar,
Bir akım trafosu kullanılamaz mı? böyle bir tesisatda?
Elgin SAYINALP
TB2NDY
73

Çevrimdışı TB2NDY


Çevrimdışı TA1DX

Ynt: Araç için Volt-Ampermetre
« Yanıtla #8 : 23 Ocak 2015, 14:54:49 »
:) Fiyatı 51 Dolar..  Akü kadar fiyatı var..

Çevrimdışı TB2NDY

Ynt: Araç için Volt-Ampermetre
« Yanıtla #9 : 23 Ocak 2015, 15:29:49 »
Atilla Bey,

Ben fiyat için değil çözüm için akım trafosunu önermiştim; trafoyu kendiniz de yapabilirsiniz; ya küçük nüveli bir trafoyu bozarak üzerine bir sargı ile ya da eski bir pens ampermetrenin pens kısmını kullanarak. Fabrikasyon gibi olmaz ama gerekli datayı alırsınız.

Selamlar.

Çevrimdışı TB2NDY

Ynt: Araç için Volt-Ampermetre
« Yanıtla #10 : 23 Ocak 2015, 15:32:45 »
Bu arada Karaköy pasajının arkasındaki sokaklarda ÖZDİSAN'da ve yanındaki endüstriyel elektronik malzemeleri satan dükkanlarda kıyamet gibi akım trafoları var, fiyatları da 51 dolar'dan kuvvetle muhtemel daha düşüktür.

Çevrimdışı TA1DX

Ynt: Araç için Volt-Ampermetre
« Yanıtla #11 : 23 Ocak 2015, 15:36:43 »
Merhaba Elgin Bey, sizinki de bir alternatif..

Çevrimdışı TB2NDY

Ynt: Araç için Volt-Ampermetre
« Yanıtla #12 : 23 Ocak 2015, 15:44:52 »
Atila Bey,
Bende aracımın sağına soluna eklentier yapmayı çok severim ancak konu aküye seri bağlanan bir eklenti ise ve araç benzinli ise biraz evhamlıyım zira yıllar önce böyle bir eklentiden dolayı tam tehlikeli bir şekilde araç solluyordum ki (makas durumundaydım) ateşlemeyi kesti arabam, azraille bir merhabalaşmıştım.
Araç dizelse sıkıntı yok ama benzinli ise riskli.
Çok selamlar.
Elgin SAYINALP
TB2NDY

Çevrimdışı TA1DX

Ynt: Araç için Volt-Ampermetre
« Yanıtla #13 : 23 Ocak 2015, 16:00:18 »
Geçmiş olsun Elgin Bey, Tecrübeler bedavaya kazanılmıyor.

Çevrimdışı TA2BE

Ynt: Araç için Volt-Ampermetre
« Yanıtla #14 : 23 Ocak 2015, 17:28:32 »
Doğrusu şöyle olmalı:
1-)Akünün (-) kutbu doğrudan şaseye ve motor gövdesine bağlıdır. Araya şönt konulmaz.
2-)Akünün (+) kutbu marş rölesine bağlıdır.Ve öyle bırakılır.( kalın kablo 25mm2). Aynı noktadan tesisata giden kablo ayrılır,şönte bağlanır. Şöntün diğer ucu Tesisat kablosunun ayrıldığı yere bağlanır. Doğrusu budur. Şöntten marş akımı geçirilmez.
3-)Ayrıca akım trafosu kullanılmaz.Trafo hiçbir zaman DC'de çalışmaz AC ister.

Selamlar.

Çevrimdışı TA1DX

Ynt: Araç için Volt-Ampermetre
« Yanıtla #15 : 23 Ocak 2015, 21:41:47 »
Burada söz konusu olan sistemde,  şöntten maksimum 100 Amper geçtiğinde 75 mV gerilim düşümü elde edilmektedir ve sistemdeki voltmetre bunu şaseye göre 75 mV olarak görmek istemektedir.  75 mVolt 100 Amper olarak kalibrelidir. ( 99,9 Amper)

  Ayrıca, mV devresi de aynı besleme kaynağı ile beslendiği için bu gerek şarttır.

Eğer bu mV ölçme devresini farklı bir besleme kaynağı ile besleyebilirseniz şöntü istediğiniz yere koyabilirsiniz.

Kullandığım bu sistemde, marşa basma anındaki 75 mV gerilim düşümü hiç bir sorun çıkartmamaktadır, ve şönt de ısınmamaktadır.  Aslında şönt yanlış bir tabir, Seri direnç demek daha bir uygun sanki.. 

Teşekkürler, Selamlar,

Atila

Çevrimdışı TA1DX

Ynt: Araç için Volt-Ampermetre
« Yanıtla #16 : 23 Ocak 2015, 22:05:12 »
Şunu da ilave etmek isterim, Şarj dinamosundan ( alternatörden) gelen + uç aküye değil, Marş motoru rölesinin artısına bağlıdır ve Şarj ve Marş  artıları tek kalın kablo olarak Aküye gelir.  Dolayısıyla, yukarıdaki sistemle akünün Şarj akımı da görülebilmektedir ..

Çevrimdışı TB3PSU

Ynt: Araç için Volt-Ampermetre
« Yanıtla #17 : 28 Ocak 2015, 00:13:10 »
Atilla bey olurda ard arda uzun marş yapmanız gerekirse eğer ve şönt 100 amperlik ise eriyip kopacağına bahse girmek isterim..Yada aracınızın farları yanıkken marş yapın ve görün...Bence şöntü büyütmelisiniz ki bir gün yolda kalmayın....(Marş motoru ortalama bir otomobil için 1200Watt-1400Watt gücündedir.
Arabanın aküsü 12Volt luk olduğuna göre, 100-150 amper akım çekmesi gerekir) Alıntıdır..
« Son Düzenleme: 28 Ocak 2015, 00:24:50 Gönderen: TB3PSU »

Çevrimdışı TA1DX

Ynt: Araç için Volt-Ampermetre
« Yanıtla #18 : 28 Ocak 2015, 10:26:23 »
Soner Bey, hiç tavsiye etmem :) 

Bu direnci 100 Amperlik sigorta zannetmeyin.. SAnırım sizi yanıltan 100 Amperlik Şönt tabiri.. Bu sigorta değil, sadece üzerinde 100 Amperde 75 milivolt gerilim düşümü olacak şekilde kalibre edilmiş bir direnç. Değeri de 0,75/100 = 0,0075 ohm.

Dirençlerin yanabilmeleri güçlerine bağlıdır. Resimden de görebilirsiniz, O büyüklükte bir direncin yanabilmesi için her halde 300-400 Amper gerekir :)

Selamlar, Atila

Çevrimdışı TA2GC

Ynt: Araç için Volt-Ampermetre
« Yanıtla #19 : 28 Ocak 2015, 15:00:24 »
Elektor dergisinin 76 yılına ait sayılarda oto donanım zenginleştirilmesi konusunda,şöyle bir ifade geçiyordu otonun şarj akımını görsel olarak denetlenir iken şönt direncine ihtiyaç yoktur,zaten izafi olarak oto'da bir şönt bulunmaktadır,bu şönt ise akü'mün eksi kutbundan aracın metal gövdesine giden kostantan alaşımlı kalın bakır kablodur.

aynı dergi 1986 sayısında bu kablonun üzerine yerleştirilecek Hall Effect sensoru örneğin KMZ10 size amper başına 50mv ihtiva eder ve bunu işleyerek kendi skalanızda bu bilgiyi işleyebilir önemli derecede artış ve düşüşlerde alarm sesi olarak dizayn edebilirsiniz.

ben derginin yalancısıyım,yazar özellikle altını çizmiş,kablo kesitinden geçen akım miktarı mutlak suretle doğru olarak tespit edilmeli,bu kablonun boyu kesidi tüm oto'larda farklılık gösterir,eğitimli tecrübeli kalibrasyon yada eş referansı olan kişiler tarafından gerçekleştirilebilir.

bu durumda Atilla'nın yaptığı uygulamayı doğru buluyorum,şönt belli ölçü aleti belli denenmiş,sınanmış ekipman akıllardaki kasap çengeline benzeyen soru işaretlerini ortadan kaldırır .   

73.