Gönderen Konu: aseton pcb* baskı devre hazırlama  (Okunma sayısı 6080 defa)

Çevrimdışı TA1CD



    TA Callbook kaydı

    Recep Tezkol
    TEKİRDAĞ
  • OM/YL
  • ***
  • İleti: 118
  • رجب تزقول РЭжЭп ТЭЗКоЛ
aseton pcb* baskı devre hazırlama
« : 12 Ağustos 2014, 18:13:37 »
Merhaba,

Ütü olmadan Lazer çıktısı ve aseton ile PCB hazırlanabiliyor.  Denedim, sonuç mükemmel.

http://320volt.com/baski-devre-hazirlamak-icin-degisik-bir-yontem-aseton/

recep

Çevrimdışı TA0G

Ynt: aseton pcb* baskı devre hazırlama
« Yanıtla #1 : 13 Ağustos 2014, 11:24:43 »
Recep Bey,

Ekli linki incelendim, herşey iyi güzel de aseton son derece parlayıcı kimyasaldır. Her ne kadar buhari uçsa bile, bu plaketi 170 derece fırına sokmak ciddi yangın ve parlama riski taşır.

Benden hatırlatması

Çevrimdışı TA2OD

Ynt: aseton pcb* baskı devre hazırlama
« Yanıtla #2 : 13 Ağustos 2014, 23:50:43 »
Plaket çıkartmak için yapılabilecek en kolay sistem gibi görünüyor, kolay bir işlem. Denemekte fayda var.
Aston burada yazıyı plakete yapıştırmak için kullanıldığına göre yapıştırma işleminden sonra kart kurumaya bırakılıyor bu esnada asetonun uçucu özelliği nedeniyle, fırına girdiğinde tehlike arz etmez.
ZONGULDAK KDZ EREĞLİ DEN 73.
ta2aoz@hotmail.com
https://picasaweb.google.com/home?hl=tr
AHMET ÖZER TEL-0531 623 9066

Çevrimdışı TA1CD



    TA Callbook kaydı

    Recep Tezkol
    TEKİRDAĞ
  • OM/YL
  • ***
  • İleti: 118
  • رجب تزقول РЭжЭп ТЭЗКоЛ
Ynt: aseton pcb* baskı devre hazırlama
« Yanıtla #3 : 14 Ağustos 2014, 06:44:31 »
Selam,

Asetonu fırına sokmuyoruz. Ben linkte anlatılanları aynen uygulamadım. A4 e bastığım devreyi pertinaks ile masaya bant ile sabitledim. kağıdın üzerine asetonu damla damla serpip, bir kağıt peçete ile bastırarak yaydırdım. Çok kısa bir süre sonra aseton kurudu. Ütüyü ısıtıp ters çevirdim. Pertinaksın yalıtkan kısmı ütüye gelecek şekilde üzerine yatırdım. Bir süre baskıyı bir nevi pişirdim.
Daha sonra  kağıdı suyla yumuşatarak çıkardım. Ütü ile yapılamayacak kadar büyük boyutlu bir pcb 'yi sorunsuz yaptım. Ütülerken süre ve ısı dezavantajı bu yöntem ile ortadan kalkıyor.

recep

Çevrimdışı TA4PR

Ynt: aseton pcb* baskı devre hazırlama
« Yanıtla #4 : 17 Ağustos 2014, 00:55:56 »
Merhaba Recep bey

Bu yöntem ile bende ilk defa bir PCB basmak istedim.

A4 fotokopi kağıdına çıktıyı aldıktan sonra, bakır plaketin üzerine koydum ve sabitledim. Arkasından dediğiniz gibi asetonu kağıt üzerine döktüm kağıt ıslandıktan sonra kağıdın üstüne ütüyü bastım ve yaklaşık 3-4 dk bekledim. Arkasından kağıdı kaldırdım bakır plakete yollar geçtiğini gördüm.

Hemen arkasından tuz ruhu ve perhidrol karışımını 3:1 oranında bir kaba koydum. plaketi içine attım. 4-5 dk bekledim plakete baktığımda bakır diye birşey kalmadığını ve hatta yolların dahi uçtuğunu gördüm. :(

İlk denemem başarısız oldu ama sebebi nedendir ?

Kullandığım ekipmanlar

A4 fotokopi kağıdı.
Lazer yazıcı (toneri dolum yapılmış)
Ütü, bakır plaket ve aseton


TA4PR
Ali PARGAN
Aydın

Çevrimdışı TA1CD



    TA Callbook kaydı

    Recep Tezkol
    TEKİRDAĞ
  • OM/YL
  • ***
  • İleti: 118
  • رجب تزقول РЭжЭп ТЭЗКоЛ
Ynt: aseton pcb* baskı devre hazırlama
« Yanıtla #5 : 17 Ağustos 2014, 07:14:09 »
Merhaba

Tavsiyem önce verdiğim link' i,  ardından yaptığım işlemi anlattığım mesajımı dikkatlice okumanızdır.

1. Kağıt asetonla ıslatılıp kuruduğunda plaketten ayrılmaz. Çünkü yapışmıştır.
2. Bundan sonraki işlem toneri pişirmek. Bunu bakırsız olan tarafı ütüden tarafa gelecek şekilde koyarak yapıyoruz.
3. kağıdı su ile yumuşatıp temizliyoruz.

Bu şekilde en son 21cm x 14cm boyutunda bir pcb' yi kolayca hazırladım. Bu boyutta bir pcb 'yi düzgün bir şekilde ütüyle (en azından ben) yapmak çok zor. Kolaylıklar dilerim.

recep

Çevrimdışı TA8A

Ynt: aseton pcb* baskı devre hazırlama
« Yanıtla #6 : 18 Ağustos 2014, 10:09:40 »
Ali Rıza Bey,

Kullandığınız aşındırıcı karışımı çok sert olmuş. Eğer saf tuz ruhu ve perhidrol kullanıyorsanız uygun olan karışım miktarı hacımsal olarak şöyledir. 12 birim su, 4 birim tuz ruhu, 1 birim perhidrol. En kolayı konik olmayan, silindirik bir şişenin yan tarafına önce 12 cm, üstüne 4 cm, onun üzerine de 1 cm işaretleyerek bir ölçü kabı yapabilirsiniz. İlk ölçüye kadar su, sonra asit, daha sonra perhidrolü koyarak karışımı yapmış olursunuz. Bu sıra ile karıştırdığımızda "su üzerine asit eklenir" kuralına da uymuş oluruz.

73

Bilal Ekmekci, TA8A

Çevrimdışı TA5FA

Ynt: aseton pcb* baskı devre hazırlama
« Yanıtla #7 : 09 Mart 2019, 15:53:18 »
Hortlatayım konu güneş görsün ;
Karışım kaç defa kullanılabilir  nekadar saklanabilir ?

73
//\\ YOUTUBE KANALIMA ABONE OLURSANIZ MEMNUN OLURUM  https://www.youtube.com/user/ta5fa?sub_confirmation=1 
\\// Lütfen şayet SWL olarak kayıtlarımızın telif hakkınız nedenli silinmesini istiyorsanız bilgi vermeniz yeterlidir.
"17,5 yaşında olmayan bir bayımdan ikaz aldık"
//\\
\\//