Radyo Amatörü TELSiZCiLER için bir site
Ana Sayfa => Bir sorum var! *** => Konuyu başlatan: TA2UL - 17 Şubat 2008, 18:14:34
-
Ft 817 cihazın pil kutusuna 8 adet 2700 mA Ni-MH pil koydum. Cihaz kendisi şarj etmiyor. Sebebi hakkında bilgisi olan var mı acaba? Cihaz kendi bataryasını şarj ediyor. 2700 mA pilleri dışarda kendim şarj ediyorum. Fakat cihaz üzerinden şarj mümkün olmuyor.
-
Selamlar.
Cihazın kullanım kitabının 8. sayfasında FBA-28 pil kutusunun sadece alkalin kalem piller için olduğu, bu pil kutusunda herhangi bir şarj edilebilen pil kullanılmaması gerektiği aksi takdirde koruma devresinin devre dışı kaldığı yazıyor. Sanırım bu nedenle pil kutusunda şarj imkanı yok.
Osman KIRATLI TA2VO
-
Merhaba ilkay bey bende yaesu ft-817 kullanıyorum ve bu konu hakkında en kısa zamanda size bilgi vereceğim. 73's...
Rasim
-
Aşağıdaki resimde batarya bloğu ve pil kutusu görülüyor.
(http://img99.imageshack.us/img99/1991/dscf5299dg3.th.jpg) (http://img99.imageshack.us/my.php?image=dscf5299dg3.jpg)
Bu resimde de bağlantı jaklarını yakından çektim. Batarya bloğunda 2 kırmızı ve 2 siyah kablo var. Pil kutusunda ise 2 kırmızı 2 siyah ve 1 yeşil kablo var. Yeşil kabloyu ölçtüğümde 4.8 volt elektrik var. Kırmızı kabloda 9.6 volt var. Siyahlar zaten eksi.
(http://img99.imageshack.us/img99/4011/dscf5300os5.th.jpg) (http://img99.imageshack.us/my.php?image=dscf5300os5.jpg)
Acaba pil kutusunda fazladan bulunan yeşil kablo cihazın şarj etmesini mi engelliyor? Kessem ne olur acaba? FNB-85 batarya bloğunda böyle bir kablo yok zaten.
-
İlkay bey merhaba,
Bataryadaki Yeşil uç , cihazın servis manual'ine göre 8 adet pilin tam orta noktasından gelen uç.
Devre şeması incelendiğinde , şemada JP1001'in BATT olarak işaretli 5 numaralı ucunun şarj işlemi için gerekli olduğu görülüyor. Muhtemelen Cihazın Alkaline pillere şarj akımı uygulamasını engellemek için kullanılıyor.
User Manual'ine göre FNB-72 yada 8 ad. Alkaline pil kullanıldığında cihaz, çıkış gücünü otomatik olarak 2.5W'a düşürüyormuş. Bahse konu yeşil kablo pil seçimi ve otomatik güç kontrolu için de kullanılıyor olabilir.
Yeşil kabloyu kesmeniz, cihazınıza taktığınız pilleri şarj etmenizi sağlayabilir , ancak sağlıklı ve güvenli bir şarj işlemi olmayacaktır.
Telsizin orjinal bataryası FNB-72 , 9,6V 1000mA/h kapasitede. Muhtemelen cihazın şarj devreside bu kapasitedeki bir pili şarj etmek için dizayn edilmiştir ( 100 mA şarj akımı).
Sizin takmış olduğuz 2700 mA/h lik pilleri şarj etmek için 270 mA 'lik bir şarj akımına ihtiyaç olacaktır.
Yada 100 mA 'lik şarj akımı ile daha uzun sürede şarj etmeniz gerekecektir.
-
ilkay bey merhaba evet bende cihazımı aynı şekilde 2700mA. lik şarjlı pillerimi taktım sizin ifade etmiş olduğunuz gibi pil kasasındaki piller şarj edilemiyor.Burada gözüme çarpan pil kasasında fazlalık olarak yeşil kabloyu gördüm normal batarya blogunda bu kablo yok ve takılan kalem pillerin şarj olmama özelliğide biraz saçma birazda TA2EY mustafa beyin ifade ettiği gibide mantıklı ama şunu söylemek isterim benim cihazım usa versiyonu ve yanında bizim standardlarımıza uygun şarj aleti gelmediği için kullanamıyorum cihazın içindeki orjinal batarya blogunuda cihaza bağlı amperli adaptörüm ile şarj ediyorum ve cihaz çalışırken bile şarj edebilmesi güzel bir durum.Eğer bu yeşil kabloyu kesersek cihaza baglayacağınız amperi yüksek bir besleme bu pillerin şarj işlemini gerçekleştireceğini düşünüyorum.selamlar
-
Osman Bey ve Mustafa Bey'e açıklamaları için çok teşekkür ediyorum. Sayenizde durum anlaşıldı.
Rasim bey, ilginize teşekkür ederim. İsterseniz kesmekte acele etmeyelim. Aklıma daha orijinal bir fikir geliyor. Bu pil kutusunun soketine uygun dişi bir soket ve uygun bir şarj cihazı, devresi yada şeması bulalım. Bu şekilde halletmeye çalışalım olmazsa keseriz. Kesmekte şöyle bir sakınca görüyorum. Eğer bu modifikasyonu unutur ve bataryanın bittiği bir yerde alkalin pil takarsak ve sonrasında cihazı güç kaynağına bağlarsak alkalin piller tahrip olabilir yada akıp cihaza zarar verebilir. Ben araştırıyorum sizde araştırın nasıl şarj edebiliriz? Bulduğumuz çözümleri paylaşalım.
Saygılarımla,
İlkay DEMİRHAN
TA2UL
-
evet haklısınız ben pek pil kasasıyla kullanma fırsatı bulamadım kendi batarya blogunu sürekli dolu bulunduruyorum.Bende gereken araştırmayı yaparım size aktarırım Yaesu FT-817 konusunda başka sormak istediğiniz sorular olursa bilgilerimi paylaşmaya hazırım.Bu cihaz hakkında baya bilgi sahibi oldum desem yeri. ___ selamlar...
E-MAİL: tb2ncc@hotmail.com
-
BENDE YILLAR ONCE BU PROBLEMI PIL KUTUSUNA GELEN YESIL KABLO YU KESEREK HALLETTIM 2400 MA NH PIL ILE CALISIYOR SARJ EDIYOR PROBLEM OLMADI HATTA MENUDEN AYARLAYARAK SSB DE 10 WATT ALDIM BU KONU ILE ILGILI MODİFİYE SAYFALARINA BAKABILIRSINIZ BELKI FAYDASI OLUR BIR TANESINI VERIYORUM http://www.ham.dmz.ro/yaesu/ft-817-battery-mod.php
73.S TA3V
-
Sayın TA3V,
Bilgi için teşekkür ederim. Linkteki modifikasyonu yaptım. İlk denemede şarj etmedi. Yada az şarj etti. Ben 2700mA pil kullandım. Birde düşük amperli pillerle deneyeceğim.
Saygılarımla.
-
ılhan kardesim menu dan ayar yaparak sarj zamanı 6-8-10 saat olarak ayarlayabılırsın zannederım fabrıka ayarı 6 saat ayarlanmıs olabılır onu 10 saat yapabılırsın ayrıca sarj bıttı gosterse bıle sıfırlayıp bır kac saat hesaplayıp uzatabılırsın baska care yok kullandıgın pıl bıraz yuksek amper onun hesabını yap zamanı uzat
kolay gelsin 73.
-
Teşekkür ederim. Sorun halledildi. Şarj süresini 10 saat yaptım. Şimdi şarj ediyor.
-
Sayın arkadaşlar,
Bir önceki mesajımda sorun kalmadığını söylemiştim ancak;
O tarihte şarj ettiğini zannetmiştim. Yanılmışım. o günden bu yana pil kutusu ile kullanmadım. Geçtiğimiz hafta sonu pil kutusunu taktım ve araçtan çakmak kitiyle besledim. Sonra cihazı kapattım ve gönderme ledi turuncu yandı ve tahmini şarj süresi diye bir yazı çıktı. Demekki bu cihaz daha önceleri hiç şarj etmemiş. Evde 13.8V 15A lik güç kaynağıyla besliyorum ama cihazı kapatınca şarja geçmiyor. Acaba FT-817 de bir problem olabilirmi? Yoksa cihaz voltaj ve amper konusunda seçicimidir?
-
Sorun hallolmuştur.
Saygılarımla.